IC3 i Neumünster (Generelt)
Mine "gæt" til hvorfor man gør som man gør:
Mod Hamburg vil det være en udfordring at koble i Kolding da der ikke er et PU signal midt på perronen. Dvs. det ene tog skal indrangeres fra I-signalet hvis der allerede holder et tog i spor 1. At man frakobler i Middelfart istedet for Fredericia skyldes at man kun kan køre fra Fredericia mod nord fra spor 2-6 og kun kan ankomme fra nord i spor 7-10. IC 51129 skal derfor betjenes i spor 2-6 mens IC toget fra Aarhus mod Hamburg skal betjenes i spor 7-10.
Den anden vej kan grunden til at man ikke kobler i Kolding være at alle tre togsæt i IC 394 ville skulle holde foran PU'en i midten af spor 2 i Kolding for ellers ville IC-toget fra Esbjerg skulle indrangeres fra I-signalet. Det er der dog ikke plads til, og der er heller ikke plads i køreplanen for Esbjerg toget til at skulle koble i Kolding. Der er dog massere af tid i Odense hvor toget overhales af ICL mod København og hvor man også normalt op- og nedformere Esbjerg togene.
--
Mvh Anders