Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Succes i 5 dage - igen problemer ml. Lunderskov og Esbjerg (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 18/8 2018, 17:22 (2086 dage siden) @ nicolajpaaske

Håndteringen virker helt gal:

Mellem Esbjerg St. og Bramming St. henviser vi til Arrivas tog, mellem Bramming St. og Vejen St. køres der med Togbus i pendulfart. Banedanmark arbejder på at rette fejlen, så togene kan køre til tiden igen. Det skyldes fejl på en skinne ved Holsted St.

Man har ingen anelse om hvornår man kommer frem. Arriva kører én gang i timen mellem Esbjerg og Bramming, og hvis bussen blot kører i pendulfart har man ingen køreplan at gå ud fra. Rejsetiden kan let forlænges med 2-3 timer her.


På Vejen station er det løst ganske elegant af DSB, hvor regionaltoget fra Århus ankommer i minuttal 43, hvor det vendes og bliver til Intercitytog med afgang til Østerport i minutal 50.

IC-toget der ankommer fra Østerport i minutal 07, vendes og bliver til regionaltoget til Aarhus med afgang i minuttal 11.

Udfordringen i Vejen er ligeledes togbussen, der afgår mod Bramming i minuttal 50 - det havde nok være smart at vente til IC-toget fra København var ankommet, så de passagerer ikke får en ventetid på 40 min i Vejen.

En ting kan dog undre, alle tog jeg har observeret, både regional- og IC-tog, er fremført med IC3 materiel. Det er altså muligt af fremskaffe IC-togsæt nok, noget som var meget vanskeligt under kørestrøms afbrydelsen over sommeren...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak