Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Testkørsel Ringsted - Køge Nord (Jernbanen i dag)

af UTJ, 6/9 2018, 21:46 (2059 dage siden) @ mpp

Jeg vil tro man bare sætter hastigheden op løbende – det er i hvert fald sådan jeg ville gøre. Så man starter ved 5-10 km/t og så kører ellers bare 40, 50, 60 op til den hastighed man skal køre med i sidste ende. Skulle man mod forventning finde noget som gør at banen ikke kan godkendes (f.x. et skiftespor der er i udu eller at der er for mange rystelser i toget) er det bedre at man finder ud af det med så lav hastighed som muligt.

Nu laver man så en test med 120 km/t, og kan så bliver den næste test vel så lavet med 130 km/t. Når signaler og strøm bliver sluttet til kan man så starte forfra fra 5km/t. Der er alligevel et år til banen skal åbne så man har god tid til at teste alle dele af anlægget ved alle hastigheder.

.
Du har selvfølgelig ret, men den slags tests er der ikke tid til ved fx sporfornyelser hvor der altså også er rigtig mange forhold der samtidig ændres - derfor kan det virke underligt at der udvises mere forsigtighed her end ved ibrugtagning efter ombygninger af eksisterende baner.

låst
2383 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak