Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tal for international togtrafik (Generelt)

af mpp, 10/9 2018, 13:45 (2055 dage siden) @ andersj

Dobbeltdækkervognene var for DSB blot en hurtig mellemløsning, der siden har vist sig at være god og permanent (hvis man ser bort fra ME-problemerne).

På den anden side var det meningen at IC4-togene skulle stå for det meste af fjerntrafikken, noget der som bekendt ikke er sket.

Jeg tror at DSB kommer til at have de her tog i mange år fremover og mon ikke de ender med at købe flere vognstammer (hvis de kan finde styrevogne), så de kan betjene den kommercielle trafik bedst muligt. Strategien om kun at have en vogntype virker lidt som at have alt for mange æg i en enkelt kurv, noget der som bekendt tidligere har voldt store problemer.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs. Pris 290 kr.

Læs mere
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak