Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tal for international togtrafik (Generelt)

af mpp, 10/9 2018, 15:42 (2055 dage siden) @ Jens Hansen

Den store forskel er at det ene er til betjening den nationale trafik i Danmark (noget alle har en mening om), mens det andet er til fri trafik.

Når der ikke er nogen større plan for jernbanen giver det jo god mening at købe et eller andet mellemprodukt (fremtidens tog). Det er her værd at bemærke at den aftale der er lavet kun dækker ~95 togsæt og der skal derfor købes en masse flere tog senere (nogle håber der så bliver købt højhastighedstog).

Hvis de andre tog kører uden kontraktbetaling kan de køre nogle andre mønstre og skæve tidspunkt. Ruten mellem Fredericia og Hamborg har lige nu stop 4-6 gange i timen mellem Padborg og Kolding. Mon ikke de her tog bare fræser igennem? Når der begynder at komme andre spillere i markedet vil det være langt bedre for DSB at have den fleksibilitet lokomotiver+vogne giver.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak