Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Overhalingsspor (Generelt)

af Hedegaard, 22/9 2012, 13:17 (4257 dage siden) @ Niels Bak

Kigger man på hvert enkelt station på banen, så er der faktisk god plads til at lave overhalingsspor, idet de fleste af stationerne har haft sidespor i sin tid, som er blevet pillet op uden at der er blevet bygget noget nyt, og kigger man bla på Holmstrup, Bred og Gelsted, så er der mere end god plads til at anlægge et ekstra spor i vestgående retning.
Ligeledes er der mulighed for at etablere et ekstra østgående spor i Skalbjerg.

Så fra Odense til Frederica ville man kunne lave overhaling i Holmstrup, Bred, Gelsted, Ejby og Middelfart, mens man i modsat retning ville kunne lave overhaling i Kauslunde, Ejby, Aarup, Skalbjerg og Tommerup.

Det BURDE i princippet kunne gøre det.

Hvad angår passagertællingen, så skal man tage dem med et gram salt, især hvis DSB følger Movias fremgangsmåde.
Kan huske tilbage i 2011 hvor flere busruter i de Nordsjællandske kommuner blev nedlagt.
Det hed sig, ifølge passagertællingerne, at flere af linjerne overhovedet ikke blev benyttet og derfor godt kunne nedlægges, hvorefter der kom et hav a protester fra passagerer, som kunne give et helt andet billede af passagertallet, og det begyndte efterhånden at komme frem, at Movia havde været ude og lave deres tællinger om formiddagen eller i weekenden, hvor der var færrest der benyttede busserne.

Det er meget nemt at lave en "analyse" der kan tale ens sag hvis man vil.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak