Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En ny tråd om Fredericia

af sideshowjesper, 3/7 2018, 16:55 (2124 dage siden) @ Peter Linaa

Undskyld mit ? I en lidt ældre tråd????...
Men kan nogen forklare mig hvorfor Apo lynet vender forkert i forhold til hvad der ville være logisk i forhold til ind og udrangering på færgen?

Med Mz i den ende der, skulke stammen jo så først udrangeres fra færgen hvorefter der blev sat en Mz bagpå

Venligst
Jesper

APO-lyntoget bestod af en fast stamme på 5 vogne med følgende oprangering: Bfs-Bfm-Cfm-Afm-Bfs – altså en styrevogn i begge ender af toget. Ved afgang Nyborg kunne IC 135 være oprangeret således: MZ+APO-lynet, når der IKKE var lokale vogne i toget. I Fredericia riggede lokoføreren ned på MZ-en og gik ned i styrevognen og riggede op og kørte til Esbjerg. Skulle der lokale vogne med fra Nyborg, trak en rangermaskine APO-lynet op på Nyborg station, hvorefter MZ-en kom skubbende med lokalvognene og koblede sammen. Lokoføreren kørte nu fra APO-lynet til Fredericia, hvor han efter nedrigning gik hen og kørte fra MZ-en til Esbjerg. Oprangering Nyborg-Fredericia var: APO-lynet-lokale vogne-MZ, Fredericia-Esbjerg: MZ-lokale vogne-APO-lynet. Som det nok fremgår af teksten, så var der gennemgående lokofører Nyborg-Esbjerg, og det samme var der i IC 164, hvor det hele foregik på samme måde. Ved ankomst til Nyborg, rangerede MZ-en de lokale vogne ned til færgehavnen og en rangermaskine trykkede APO-lynet om bord på færgen.
MZ-eren, som skulle køre IC 135 fra Nyborg kl. 12:36, var ankommet med IC 126 fra Struer kl. 10:35, så det med kort overgang, som der skrives om i et af indlæggene, er ikke helt rigtigt. Efter ankomst til Nyborg havde MZ-en igen ca. timer inden næste opgave.
Håber det gav lidt afklaring på dit spørgsmål.

M v h
Peter L

Mange tak Peter...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak