Sikkerhedschef om godsvogne fra ulykke man kan ikke på nogen (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂ @, Vejen, tirsdag 08. januar, 2019, 08:25 (76 dage siden) @ Jens Hansen

Det tyder på at myndigheden (Trafikstyrelsen) må følge deres advarsel op, men en instruks om kontrol af disse fastspændingsanordninger.

Spørgsmålet er om det er nok !

Jeg læste en kommentar til netop fastgørelsen af kongetappen på lommevognene fra en person der har arbejdet med at læsse benævnte vogne, og på nogle vogne, kunne man iflg. hans udsagn, løfte traileren af vognen uden at låse fastgørelsesmekanismen op. Hvis dette udsagn er troværdigt, så kan ikke engang en ekstra kontrol af aflåsningen være nok, hvis mekanismen låsefladerne i låsen er slidte - det er jo ikke ligefrem en nænsom behandling udstyret får, når det læsses.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Hectorrail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen