Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen planer om at udbygge enkeltsporet flaskehals i Køge (Generelt)

af Bongo-Anders, 3/2 2019, 02:44 (1910 dage siden) @ Bongo-Anders

Retter lige mig selv.

Disse gutter fra DTU mener at dobbelt spor Køge Nord Køge koster 160 millioner.

https://findit.dtu.dk/en/catalog/2292735451

Men med de priser som nye stationer har kostet rundt omkring så tror jeg at den pris er kraftigt undervurderet.

Prisen er baseret på dobbeltsporet de lavede på nordvestbanen.

Meeen.

Den første del af strækningen frem til lidt syd for Ølby er en højbane.

Ølby station skal bygges om og ligger også på højbanen.

Der skal bygges broer over to 4 sporede veje.

Tunnel under en 4 sporede vej der også efter min vurdering er for lav på det stykke der skal passeres.
Så enten skal Københavnsvej broen forlænges mod nord med de komplikationer der vil være nede ved Tangmosevej krydset for foden af broen.

Ellers skal sporet sænkes på det stykke, igen med komplikationer med den stitunnel der ligger mellem Ølby station og Københavnsvej.


4 sti tunneller skal udvides, den ene driller måske her (se afsnittet over)

Og så skal en række virksomheder på Tangmosevej have eksproprieret noget af deres egendom permanent eller midlertidig.
Trælasten på Københavnsvej (er det Bygma?) bliver nok heller ikke uberørt.

Desuden er jeg lidt i tvivl om man kan komme uden om Dalsvinget uden at rydde de yderste huse.

Prisen er måske ikke 800 millioner som jeg huskede men den er i hvert fald heller ikke 160 millioner.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966

Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak