Ingen planer om at udbygge enkeltsporet flaskehals i Køge (Generelt)

af Bongo-Anders, søndag 03. februar, 2019, 02:44 (15 dage siden) @ Bongo-Anders

Retter lige mig selv.

Disse gutter fra DTU mener at dobbelt spor Køge Nord Køge koster 160 millioner.

https://findit.dtu.dk/en/catalog/2292735451

Men med de priser som nye stationer har kostet rundt omkring så tror jeg at den pris er kraftigt undervurderet.

Prisen er baseret på dobbeltsporet de lavede på nordvestbanen.

Meeen.

Den første del af strækningen frem til lidt syd for Ølby er en højbane.

Ølby station skal bygges om og ligger også på højbanen.

Der skal bygges broer over to 4 sporede veje.

Tunnel under en 4 sporede vej der også efter min vurdering er for lav på det stykke der skal passeres.
Så enten skal Københavnsvej broen forlænges mod nord med de komplikationer der vil være nede ved Tangmosevej krydset for foden af broen.

Ellers skal sporet sænkes på det stykke, igen med komplikationer med den stitunnel der ligger mellem Ølby station og Københavnsvej.


4 sti tunneller skal udvides, den ene driller måske her (se afsnittet over)

Og så skal en række virksomheder på Tangmosevej have eksproprieret noget af deres egendom permanent eller midlertidig.
Trælasten på Københavnsvej (er det Bygma?) bliver nok heller ikke uberørt.

Desuden er jeg lidt i tvivl om man kan komme uden om Dalsvinget uden at rydde de yderste huse.

Prisen er måske ikke 800 millioner som jeg huskede men den er i hvert fald heller ikke 160 millioner.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
ContecRail

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen