Ingen planer om at udbygge enkeltsporet flaskehals i Køge (Generelt)

af antrum, søndag 03. februar, 2019, 16:34 (166 dage siden) @ Frank Poulsen

Der er jo så også en masse planer om boliger og kontorer i forbindelse med Køge nord. Og ligeså er det så skiftestation når man kommer syd fra og skal med S-toget til diverse stop ind mod Kbh.

Kommer man sydfra eller vestfra er det spørgsmålet hvor mange tog pr time som dels kører denne vej mod København og så stopper i Køge Nord?
Dertil er det nok ikke mange som vil skifte til S-tog ind mod København.
Jeg kender ikke antallet af virksomheder og undervisningsinstitutioner mellem Køge Nord og Vallensbæk. Men næppe mange. Det er vel mere S-tog for beboerne langs Køge Bugt end for pendlere?

Og man kan sige modsat når alle s-togsbrugerne fra Køgebugt banen skal til Jylland kan de tage syd på i stedet for ind og vende på Kbh for at komme mod Fyn og Jylland.

Ja - men mon det antal er ret stort? Der er jo mange som for et stop for relativ få passagerer og det ødelægger timemodellen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
Kulturbaner
Kulturbaner
Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.


 Læs artiklen 
3 advokat tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen