Træ-tog til Junckers Køge - Spørgsmål (Generelt)

af kme, mandag 22. april, 2019, 18:49 (89 dage siden) @ Peter Christensen

Det skyldes måske at INGEN embedmand i hverken ministeriet eller BDK har godstrafik i sin KPI-kaskade?

[...]

Ergo, ingen bliver målt på det og forholdet bliver inderligt ligegyldigt....indtil den dag hvor en operatør siger "nu gider vi sq ikke BDK mere; nu kan i få lastbiler kan i".. Det er bare ret sent i processen....

Kan nogen ikke bøje det i neon for mig? Gods er jo ikke kontraktkørsel, så man får ikke penge af staten for at køre gods. Man kører på rent kommercielle vilkår. Man skal have tildelt en/flere kanaler og det koster vel en vis (km)afgift, men det er vel fair nok? Lastbiler betaler også et eller anden for at få nummerplader på. For mig ligner det baneoperatørerne har svært ved at skalere.

At staten burde have en interesse i at flytte gods til bane er en anden sag, men banen er i min optik ikke forfordelt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Danske privatbaner

Læs historien om:
Railcare Danmark A/S
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen