Kørsel med måletog på ERTMS Lindholm-Frederikshavn (Generelt)

af RasmusD, lørdag 04. maj, 2019, 23:51 (200 dage siden) @ ivar

De indlæg kender jeg ikke. Men i terminolgien i forhold til ATC er de faste anlæg dem, der ligger ved skinnerne (baliser, linjeledere mv), og mobile anlæg dem, der er installeret i trækkraftenheder.

Det ville være et totalt brud med den gængse terminologi, hvis mobilt anlæg betød noget helt andet i forhold til ERTMS end det gør i forhold til ATC.

De SSB'ere, der er udsendt omkring kørsel med prøvetog, understøtter den tolkning. I definitionsafsnittene står der:

”Mobile ETCS-togkontrolanlæg” anvendes om udstyr i rullende materiel, herunder førerrumssignal (DMI), der benyttes ved kørsel under ERTMS.
”Faste ETCS-anlæg” anvendes om udstyr i infrastrukturen, f.eks. baliser, mærker, m.v., som er nødvendige for kørsel under ERTMS.

Jeg kan ikke forestille mig hvordan et "flytbart" anlæg skulle virke. Det skal jo kunne nødbremse toget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.


 Læs artiklen 
Kongerejsen 1908
Kongerejsen 1908
I sommeren 1908 rejste Kong Frederik den 8., Dronning Louise og deres tre børn med tog til Jylland, hvor de besøgte en lang række byer. Lars Christensen har i Rigsarkivet fundet DSBs interne korrespondance, samt flere avisers dækning af begivenheden.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen