Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vendespor Carlsberg - "nice to have" (Trafikpolitik)

af Gæst42, 4/11 2019, 21:49 (1635 dage siden) @ mikedk2100

. Men som systemet er skruet sammen, så er det virkelig svært at isolere uregelmæssigheder til én gren.


Problemet er vel primært føreren?

JH


Jeg har svært ved at se, at føreren af S-toget kan gøre meget for at isolere uregelmæssigheder...? Som jeg har forstået, så kan man ikke med det nuværende signalsystem vende S-tog, hvor det passer en. Derudover kan der jo være langt til nærmeste transversal, og dermed lang kørsel på enkeltspor, før toget er “ordentlig” vendt.

Man kan godt vende på fri bane, blokken går som regel i uorden af det og det skal man så have ordnet bagefter. Det burde dog være bedre at folk kommer frem end at de skal stå i timer og vente på en togbus, at det så kræver en sikringsmand bagefter burde være det mindste problem.

Men i dag er togbusser jo gud, så det gør man ikke mere...


Skal det endelig være førerens skyld, så er det vel, at han i tilfælde af vending skal gå i modsatte ende af toget og rigge det op, før toget kan køre. Det sparer man selfølgelig ved førerløse tog.

Problemet er at han har en vagt der hvor der skal afholdes pause og på et tidspunkt har han jo også fri. I denne forbindelse er lokomotivfører ikke de mest omstillingsparate folkefærd, så det kan være svært at få etableret ødrift.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Vandbygningsvæsenet
Vandbygningsvæsenet

Kystsikring langs især den jyske vestkyst blev i mange år udført af Vandbygningsvæsenet. Her er hele historien om selskabet med fokus på de mange smalsporsbaner og de mange lokomotiver.

Læs mere

Jernbanebøger

Postautomobilet Gennem 100 År

Postautomobilet Gennem 100 År. Pris 360 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak