Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Arriva DK i problemer på alle fronter (Generelt)

af Pyloriis, 5/12 2019, 17:04 (1604 dage siden) @ Frank Poulsen

Problemet i dag er, at der ikke er nogen journalister, der interesserer sig for den danske trafiksektor. Der ligger stadig mange skandalehistorier derude.
Arriva - ja materiellet er i landet (selv om det er noget skrammel) og der er lokoførere - men der er ikke nogen, der har forstand til at drive jernbane - hverken hos Arriva eller andre steder - vi har senest set det i Århus letbane...
Niels Jensen


Hvilke evner mener du man skal have i vore tider, for at drive en effektiv jernbane? Fokus på øget passagertal, godt vedligeholdt materiel og gode køreplaner.

Eller fokus på den sparsomme økonomi man har til rådighed...

Ja jeg ved det ikke. jeg tænker det er nok lidt en blanding. Men giver dig ret. Det virker til der er for mange uduelige mellemleder rundt omkring. Men det føler jeg gælder hele samfundet og ikke kun inden for jernbanen. Problemet er vel lidt det er en offentlig organisation...

Ja - det gælder det meste af vores samfund og kan koges ned til at nu kan DJØF'erne ikke optimere meget mere uden at det går ud over kvalitet, materiel og arbejdsglæde.

Problemet idag er at mange ledere på de øverste lag i offentlige institutioner savner faglig baggrund.
Jeg medgiver at DJØF'erne har haft deres berettigelse for at få mere ud af vores skattepenge.

Men nu kan de ikke vride meget mere ud af systemet og der er i den grad brug for ledere med baggrund indenfor pågældende område.

Desværre sker det næppe foreløbigt. Dertil har DJØF-laget sat sig på for mange indflydelsesrige poster og vores politikere evner kun i beskedent omfang at gennemskue hvad der sker.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak