Test af batteritog skal ske fra 1. august (Generelt)

af Gæst1, fredag 14. februar, 2020, 10:45 (9 dage siden) @ andersj

Sådan som jeg læser det er det ikke for at se om de virker eller ej, men mere for at se om de egner sig til kørsel på en typisk dansk lokalbane. Kan de holde køreplanen? Hvor lang tid skal de i praksis lade i august og i februar? Det er vel ligefør denne test vil være mere værdifuldt for leverandørene.

Danmark er udover de igangværende tests i Østrig og Tyskland, det eneste land der vil gennemføre testkørsler. Til gengæld kan ingen af de eksisterende testtog formentlig lade via 25 kV uden ombygning...

Sverige, Norge, Frankrig, Tyskland og Østrig er i udbud på at anskaffe batteritog (Frankrig og Tyskland også på hydrogentog).

Der vil næppe ved testkørsler i Danmark fremkomme noget nyt, som man ikke allerede ved, og man kan godt frygte at leverandørerne hellere vil køre tests og demonstrationskørsler i de lande, der forventer at anskaffe 4.000 batteritog de næste ti år, end i et land der måske vil købe 150 stk engang.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MK675
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen