Udenfor emnet: S-tog (Generelt)

af Svend @, torsdag 26. november, 2020, 16:56 (61 dage siden) @ Scharfenberg

Men husk at S-tog på Kystbanen ikke nødvendigvis ville have været en 1:1 ift. nuværende S-tog. Med S-togslignende kunne det fx være et tog med det bedste fra to verdener. Dvs. lige så god acceleration og hurtig passagerudveksling som 'de rigtige' S-tog + samme Vmax på 120 km/t som stadigvæk er Kystbanens maks. men med højere komfort fx i form af toiletter, sæder med nakkestøtte og evt. større pitch mellem sæderne. Så vil du have et supertog, som er helt ideelt til Kystbanen, og det vil betyde både højere punktlighed, kortere rejsetider og muligvis også højere frekvens. Men det har man desværre fravalgt på Kystbanen, hvilket er ærgerligt, for mange ved ikke hvad de taler om, når de (politikere og pendlere) forholder sig til 'S-tog på Kystbanen'. Lidt lige som når folk ukritisk prøver at forholde sig til, om sommertid eller normaltid er bedst.

I forhold til Frederikssund kommer der nu forbedret køreplan fra den 13. dec. 2020 med reel 10-minuttersfrekvens. Det gør det forhåbentligt mindre uattraktivt (dvs. mere attraktivt) at benytte S-toget til/fra Frederikssund.

.
Forklar lige en person som ikke bor langs Øresundskysten, hvorfor eventuelt S-togsmateriel indsat dér skulle have en større kvalitet/højere og bedre komfort end S-tog der kører til Køge, Frederikssund, Hillerød......? Er det fordi man regner med at de, der bor i det område er villige til at betale et større beløb for deres rejser, eller skal de bare sidde bedre .....?

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen