Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Man kan godt skifte.. (Generelt)

af andersj, Aalborg, 26/11 2020, 16:25 (1407 dage siden) @ P.Jensen

Jo, det kunne være interessant at kunne se DSBs beslutningsgrundlag.

Der er nok færre der kører til lufthavnen oppe fra Kystbanen end man tror.

Et skift i 2023 fra Kystbanen til Malmötog kan jo - i modsætning for andre skift vestfra - ske ret nemt, idet det kan gøres uden at skifte perron på Nørreport.

P.Jensen

Nu var det jo ikke en DSB beslutning, men en politisk beslutning om at forbedre regulariteten på Kystbanen.

Desuden kan de nye forbindelse skabe nye direkte pendlerrelationer fra eksempelvis Roskilde til Hellerup.

At turister og flyrejsende får minimalt ringere vilkår er ikke særligt vigtigt i forhold til pendlerne som er den vigtigste kundegruppe. Københavns Lufthavn er stadig væsentligt bedre bundet sammen med det centrale København og den øvrige offentlige transport end utallige andre europæiske storbyers lufthavne.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere
DSB F491

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak