Man kan godt skifte.. (Generelt)

af andersj @, Aalborg, torsdag 26. november, 2020, 16:25 (294 dage siden) @ P.Jensen

Jo, det kunne være interessant at kunne se DSBs beslutningsgrundlag.

Der er nok færre der kører til lufthavnen oppe fra Kystbanen end man tror.

Et skift i 2023 fra Kystbanen til Malmötog kan jo - i modsætning for andre skift vestfra - ske ret nemt, idet det kan gøres uden at skifte perron på Nørreport.

P.Jensen

Nu var det jo ikke en DSB beslutning, men en politisk beslutning om at forbedre regulariteten på Kystbanen.

Desuden kan de nye forbindelse skabe nye direkte pendlerrelationer fra eksempelvis Roskilde til Hellerup.

At turister og flyrejsende får minimalt ringere vilkår er ikke særligt vigtigt i forhold til pendlerne som er den vigtigste kundegruppe. Københavns Lufthavn er stadig væsentligt bedre bundet sammen med det centrale København og den øvrige offentlige transport end utallige andre europæiske storbyers lufthavne.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen