Skitse til en strategi for fjernbanen 2030-2050 (Trafikpolitik)

af Gæst42, lørdag 09. januar, 2021, 15:33 (96 dage siden) @ Poul Brandt

Angående godstog og 300 km/t
Jeg har ikke hørt noget om problemer med af flette godstog med 250 km/t tog på den ny bane Kbh.-Ringsted, så jeg antager det går fint op til 250 km/t.

Det kommer an på køreplanen, et lyntog med 200 km/t vil bruge 20 minutter på Ringsted - Ny Ellebjerg. Et godstog med 100 km/t vil bruge 35 minutter under antagelse af at det er gennemkørende på hele strækningen og i både Ringsted og Ny Ellebjerg.

Så hvis der skal køres 8 tog i timen mellem Køge Nord og Ny Ellebjerg er der godt nok ikke meget plads til godstog i dagtimerne. Hvis man klumper persontog kan man sikkert godt få plads til et godstog, men det virker bare heller ikke videre sandsynligt at det sker.

Overhaling undervejs gør det ikke bedre da godstog er så langsomme i acceleration at det næsten kun gør det værre at få plads til dem.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen