Metro til Malmø (Trafikpolitik)

af Banemanden, torsdag 14. januar, 2021, 17:15 (48 dage siden) @ P.Jensen

Jeg synes der opgives 23 minutter for en direkte forbindelse fra København H til Malmö C. Dertil kommer 3 (?) yderligere stop undervejs på Amager.

Og det er forudsat at man ikke står på før København H og at Metroen ikke kører videre end Malmö C.

Men måske 25-30 minutter i et metrotog nærmest uden siddepladser nede i tunnel lyder ikke tillokkende - eller er der tænkt anden indretning?

Tror rigtig mange ville vælge at sidde ordentligt for det meste oppe i lyset og bruge 10 minutter mere via broen.....

P.Jensen

Jeg tror du vil blive overrasket over, hvor mange der gerne vil hurtigere frem. Så kan de godt leve med, at de i 20 minutter skal sidde ned. I Øresundstågene, som jeg selv har arbejdet med og på i en del år, står de fleste faktisk op i midtervognen fra Malmø til København H. Folk gider ikke strække sig ind i vognene og står derfor hellere op. Det er der også taget højde for i renoveringen af togene.

Edit: Da de byggede Citytunneln i Malmø, var der stor polemik fordi folk ikke mente, at man sparede så meget tid fra fx Lund til Dk. De barberede næsten et kvarter af og folk stod gerne op hele vejen på denne tur også. Hvis du spørger folk hvad de helst vil have, så er det kort rejsetid.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
DSB MH399

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen