Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EB 3206, 3207 og 3208 i Padborg (Generelt)

af TroelsH, 29/1 2021, 13:26 (1154 dage siden) @ Scharfenberg

Jeg frygtede lidt at det kunne være sådan noget. Man skal også huske i det hele at DSB bestemt ikke har været alene om det, og man skal også huske at DSB har en masse kvaliteter. Jeg mener ikke at DSB skal sætte fanen lavt. Ja, det er noget skidt, og brølerne havde mange årsager og mange af dem på politisk niveau. Derfor er det dejligt med en mere åben debat. Vi skal ikke hænge med næbbet/flaget, men erkende at fejl er blevet begået, lære af dem, og så komme videre. Det skal vi ikke blive ved med at hænge i fortiden. Så jeg syntes ikke om det diskrete logo selvom at jeg forstår grunden til at man har valgt det. Jeg håber at man om nogle år vil skifte tilbage til et der er baseret på vingehjulet og som igen sætter fanen højt.
Der er heldigvis en masse gode ting at se frem til. Der ligger planer for en samlet opgradering af det meste af banen, signal og elektrificering, samt nyt materiel. Der er politisk opbakning til at få løst alle de større ting. Samtidig er Fermern ved at blive bygget, og jeg tror at Kattegat også kommer på, sammen med endnu en forbindelse over Øresund. Så alt i alt er der morgenluft for jernbanen og for DSB efter mange års afvikling. Man skal ikke blive overmodig og gentage sine fejl, men lære af dem.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak