Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Letbanen i Lyngby (Generelt)

af Steff, 10/6 2021, 19:09 (1214 dage siden) @ Rørvig Station

Godeftermiddag

Hvis man kender området omkring pladsen foran stationen i Lyngby og tilkørselsforholdene UNDER S-banen til stationspladsen, er det jo den eneste fornuftige og rigtige måde sporvognen kommer rundt om Rådhuset og ind på Klampenborgvej igen og forbi Storcenteret.

Hvorfor den slår et knæk i Lundtofte er jo for at betjene kunderne fra DTU m. fl. Det er vel det en sporvogn skal gøre, betjene kunderne, ikk`!!

Det har været (er) noget rod at køre rundt i p.t., da man jo så samtidig med sporvognen sikre vandtilførsel som jo også skal graves op/ned/flyttes, der skal udføres støttevægge på visse strækninger og bl.a. Trafikpladsen omlægges (ved Silvan).

Så det område jeg kender godt fra Glostrup over Herlev, Buddinge, Lyngby og til endestationen synes jeg faktisk er løst på den mest fornuftige måde og jeg glæder mig da til at prøve en tur!

Modsat sikkert mange andre, tror jeg faktisk at planlæggerne og ingeniørerne sammen med entreprenørerne er fornuftige mennesker!!

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak