Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Letbanen i Lyngby (Generelt)

af larsht, 14/6 2021, 21:08 (1040 dage siden) @ metrohenrik

Flere stationer på fx cityringen ligger lige under gadeplan. Der er dog også nogle ret dybe - stationen ved Marmorkirken er et godt eksempel


Er der nogen cityringstationer, der ikke ligger mindst to MEGET høje etager under jorden? Ofte med zig-zag-kørsel ad rulletrapperne, via en mellemetage. Rejseplanen regner vel stationens gps-adressen på jordoverfladen, og medregner vel ikke zig-zag-ruten.


Personligt så ved jeg at fra jeg stiger ud af Metroen på København H, til jeg står i det fjerneste hjørne af busperronen, og venter på en bus, der går 6 min. Lige den tid der er indlagt til at skifte i.

Jeg tror næppe rejseplanen tager højde for tiden fra perron, til overflade, da den kan variere efter din mobilitet, hvilken vej du tager, eller om du står eller går.
Togtiderne i Rejseplanen for metroen er i øvrigt heller ikke nøjagtige. Det er en "standard plan" der ligger. Når kontrolrummet laver ændringer i driften, slår det ikke igennem på rejseplanen. Det er kun de store linjer der er i rejseplanen, for Metroens del.

På Rejseplanen kan man skrue på om man går hurtigt, medium eller langsomt (standard sat til medium hvis man ikke ændrer det), så går man langsomt kan man bare (og ret nemt) indstille det


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak