Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forståeligt at pendlere fravælger DSB (Generelt)

af Petteri, 2/9 2021, 12:59 (967 dage siden) @ My1202

Svend
Du er langtfra den eneste som har droppet D & S og nu nøjes med B.
Trist - men forudsigeligt.

I København kalder man jo systemet for DOT. Heldigt for dem, er min kommende bil forsinket fra fabrikken, ellers havde jeg droppet dem for længe siden.

35 aflyste tog hos DSB mellem 1. Januar 2021 og 31.juli 2021, hvor der var pladsbillet krav.

Busser der egentlig er tilpasset DSBs køreplaner, men som hele tiden ændres, når der er sporarbejde. Utroligt som nattoget fra Jylland kører på forskellige tidspunker. 365 forskellige tider om året.

En metro som lukkes de fleste nætter, og selvom de skriver hvor og hvornår de kører, så skal man alligevel stå en time og vente, fordi de ikke aner hvor deres metrotog er.


Hvorfor cykler jeg ikke bare? Lange arbejdsdage og muligheden for at besøge familie på Fyn (hvor der i øvrigt kun kører lokalbusser) vejer tungt. Et periodekort koster mig 720 per måned (med metro ca 780), plus Sharenow, på de dage hvor DOT er kaput, giver ca 1100 per måned. Det er mange penge for noget der kun delvist virker.

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak