Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forståeligt at pendlere fravælger DSB (Generelt)

af Scharfenberg, 2/9 2021, 15:07 (967 dage siden) @ mikedk2100

Jeg mener bare: Nogen har fravalgt toget og er nu blevet bilister med stort B. Tillykke med det. Det skal nok gøre noget godt for trængslen på vejene. Jeg kan bare ikke se, hvad de prøver at bidrage med herinde på jernbanens forum. Kun brok og 'jernbanen er såååå dårlig'. Der er intet konstruktivt over det. Findes der ikke en masse fora for dedikerede bilejere?

Sidst jeg kørte med IC på Ny bane, var det i eftermiddagsmyldretiden i et IR4 med 178 km/t gennem Ishøj mv. I øvrigt: hvis du kigger på DSB's CO2-regnskab kan du se, at det er i frit fald navnlig ved udfasningen af ME og i årene frem.


Jeg er selv en af dem, som har været og fortsat bliver udsat for Sydbanens helvede, så derfor er jeg da med i koret om, at jernbanen ER dårlig. Og nej, der er intet konstruktivt ved det, for svaret fra DSB og Banedanmark er, at det gælder jo sikkerheden og fremtidssikring af jernbanen, men lige om lidt bliver det bare såååå godt.

Når man så udsættes for en totallukning på 5 måneder, der forlænges til 8 måneder og som ikke resulterer i flere, hurtigere og bedre tog, men tværtimod endnu flere perioder med togbus, næsten daglige forsinkelser og skrammeltog, så bliver man sgu sur. Jeg kan forstå, at ikke engang denne nedlukning er den sidste. Og så kan vi jo snart se frem til en større ombygning af Ringsted Station også med de erstatningsbusser der følger med.

Og DSB er ikke bedre. Trods enorm erfaring med togbusser, så er der selv her på 4. dagen af denne nedlukning problemer. At de så også indsætter deres skrammeltog (IC4 og ME) til os, når der altså kører tog, er jo bare at pisse på nogen, der ligger ned. At CO2'en nedsættes ændrer ikke på det man dagligt byder faster kunder på. Ej heller, at DSB "lige om lidt" indsætter el-tog. Det er sgu nu og her jeg bruger toget.

Gudskelov er TV2 Øst på passagerernes side, når nu både DSB og Banedanmark glimrer med manglende forståelse.

Det viser vel også alt om kulturen i de 2 firmaer, at man ikke engang tager det seriøst, når folk dropper toget til fordel for bilen. Hvis det var mit firma ville jeg da gerne vide, hvorfor folk fravælger mit firma, og i det mindste forsøge at holde på de kunder, der er tilbage. I gider jo ikke engang hører på os, som faktisk bruger toget.

Så nej kære Scharfenberg - det er mere sandsynligt, at det er folk i en elbil, der fra motorvejen vinker til dig og mig, der på 3. time sidder i en nedbrudt forssilbrænder på den nye bane.

Vi er jo sådan set enige om præmissen: Aldrig har der været så mange omfattende sporarbejder på jernbanen, og aldrig har så mange af dem været forsinket. Og det er bare ikke godt nok. I 2022 vil vi se mindst lige så mange store sporarbejder. Jeg kan bare ikke se, hvad alternativet skal være. Det er i hvert fald ikke at droppe sporarbejderne. Men ja, de pendlere der trods alt er tilbage, når det hele er overstået, fortjener en loyalitetsgave fra BDK og DSB, og så fortjener de markant bedre og hurtigere tog. Det er desværre bare ikke noget, der sker fra den ene dag til den anden. Og slet ikke med udskydelsen af den nye Storstrømsbro :-|


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak