Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

De Grønne i Tyskland tænker også nattog! (Generelt)

af TWB, 23/9 2021, 10:37 (1314 dage siden) @ Peter Christensen

Men der er nok nogle som kender den rigtige pris?

Ja, og dem som gør, vil næppe sige noget (og da slet ikke med fuldt navn og nummer).
Priser på lokomotiver er et konkurrance parameter, så den side går fabrikkerne (og køber) meget stille med.
Hos leasingselskaber er afskrivningsprofilen også et parameter, hvilket har betydning for den pris andre betaler for at låne et givet stykke materiel.

Du kan ikke bruge prisen på togsæt til at gætte på hvad et loko. koster.
Du kan roligt bruge mine oplysninegr til at regne videre på.....de er rigeligt nøjagtige til dit formål.
Og nej, du finder næppe priser på loko. via Google etc. Måske ældre lokomotiver, som er 50 år, men de er næppe interessante.
Og hvor jeg har oplysningerne fra? Det hedder netværk....og dét har jeg ikke tænkt mig at skrive mange ord om, for så tørre kilderne meget hurtigt ud......

Hvis du har ret, så virker det som et ualmindeligt dårlugt køb at anskaffe 100 togsæt til 20 mia. Kr.
Så et vectron til 25 mio og personvogne som Lasse nævnte til omkring 1 mio Euro.
Så ville man kunne lave et tog med 2 lokomotiver og 5-6 vogne for under 100 mio. kr.

Så jeg tillader mig at være lidt skeptisk omkring den pris du oplyser.;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalender

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak