Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

De Grønne i Tyskland tænker også nattog! (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg Petersen, 23/9 2021, 15:31 (800 dage siden) @ Niels Bak

, så man skal altså op i omegnen af deres hastighed for at få den mest konkurrencedygtige løsning, som også vil kunne tiltrække andet end feriekunder.

I Kina har Bombardier leveret CRH1E højhastighedsnattog (250 km/t)
https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railway_CRH1

I det tyske EU-formandskabs tid lavede man TEE 2.0 projektet, hvor 200 km/t var nok til attraktive natttogsforbindelser i takt med ny infrastruktur
https://www.bmvi.de/SharedDocs/EN/Documents/K/innovative-rail-transport-overnight-21-09...

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak