Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MR-tog på Nordvestbanen (link) (Jernbanen i dag)

af Anders Pedersen @, Mørke, 3/12 2011, 10:30 (4530 dage siden) @ Rasmus Arndal

Indtil de piller ved strækningen Tølløse vipperød, burde de så ikke kunne få andet matriale gennem slagelse-høng-tølløse?

Kan kan man ikke bare lade Regional toget til Kalundborg kører den over istedet.
Mellem Købenahavn-Slagelse kører toget nonstop.
resten af vejen stopper det ved alle stationer.

det er vil bare at RT om de vil være med til de.

Hvis de nu ikke havde nedlagt værslev-slagelse banen, havde det også været en mulighed, eller måske enda ringsted hvalsø?

Jeg sidder og tænker, traceen fra værslev til gørlev ligger der stadig (om end den til tider er ganske tilgroet, hvor stor en affære ville det være at ligge et par midlertidige skinner, som bare skulle kunne tage et langsomt tog, som er på vej til eller fra værksted?

Det vil være en god ide, i Sønderjylland har jeg tænkt på at man bare kunne genåbne Tønder tinglev også kunne alle godstogene og ICE kører den vej over.

Prisen for at genåbne de to baner ligges oven i anlægsprisen for dobbelsporet de 2 steder.
Når arbejdet er færdig lukker man bare de 2 baner igen.
På Gørlev-Værslev kunne man lægge brugte skinner og sveller fra Vendsysselbanen når den også bliver renoveret i 2012.

Men om det svare sig fremfor at flytte en MR på Blokvogn.
i Grenå kørte de på et stykke der ikke havde været i brug de sidste par år.

Derudover, så virker det til at de fleste nedbrud på ME, i al fald de fleste jeg har oplevet, har været trykluft, eller andre småting (detektering af om dørene er lukkede og sådan). Er de fleste nedbrud ikke af en sådan art at de ville kunne ordnes af en smede-lærling på en pløjemark?

Jeg ved godt at mine tanker måske virker lidt surrealistiske, men, morgnens første kop kaffe er ikke begyndt at virke endnu.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak