Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metrolinier M6 og M7 (Generelt)

af Leif Jørgensen, København Ø., 23/10 2012, 15:55 (4205 dage siden) @ steenth


Busserne på Nørrebrogade bliver vel ikke afskaffet - de skal også stadig dække den indre del af Nørrebro... Og pga. hyppigheden for metro vil det for mange godt betale sig tidsmæssigt at bruge metro med skift på Frederiksberg Station. Østerbro - jeg synes ikke der er idag særlig mange direkte forbindelser fra Nørreport til Østerbro anden det området omkring Lyngbyvejen og linjerne via Emdrup.

Nå, jeg skal da med linie 14 fra Trianglen til Nørreport og retur her til aften. Den kører måske ikke lige så hyppigt som metroen, men med en køretid på ca. 7 min. og forholdsvis regelmæssig drift er problemet til at overskue.

Det er så mere problematisk for dem, der skal til Nørrebro. Den nuværende 3-4 minutters drift på linie 5A er hverken tilstrækkelig eller regelmæssig. To eller flere busser i halen på hinanden er ikke noget usædvanligt syn. Et syn Cityringen får svært ved ændre, da der for mange lokale ikke vil være den store logik i at skulle en omvej omkring Frederiksberg bare for at skifte.

Med venlige bus-hilsner
Leif Jørgensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MX1008Svenska-lok
Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak