Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Angående Argentina - Cordoba (Generelt)

af Hans T. Møller, Risskov, 15/2 2015, 08:30 (3358 dage siden) @ Hans T. Møller

Stationen Rodríguez del Busto ligger i den nordige del af Cordoba og fungerede altså kun i en kortere perode som endestation for nærtrafiktog fra Alta Cordoba. Men operatøren "Ferrocentral" kører to daglige tog herfra til Cosquín og retur - troede jeg. Det skulle være en tur på omkring 40 km, og jeg tropper glad op for at tage det sene tog, blot for at få at vide, at det er suspenderet. Jeg må nøjes med at fotografere toget på stationen.

Ellers oplever jeg to mirakler i Cordoba; En bilist holder tilbage for mig ved en fodgængerovergang - og det lykkes mig at købe en billet til det første tog mod Buenos Aires! Ligesom i Tucumán er billetter som regel udsolgt uger i forvejen. Toget køres af ”Ferrocentral”, og der er to ugentlige afgange. Prisen for en billet på 2. klasse er godt 30 kr for en tur på 695 km! Spørg mig ikke, hvorfor man undlader at hæve prisen og indsætte flere tog - spørg den argentinske regering!

[image]

Tog på stationen Rodríguez del Busto - næste afgang er i morgen.

[image]

Estación Mitre er hovedbanegård for bredsporet i Cordoba. Bemærk at nogle spor er trestrengede.

[image]

Perron 1 på Estación Mitre: Tog mod Buenos Aires afgår 14.39.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak