Western Australia

af Jens Bruun-Petersen, 20/7 2023, 23:11 (283 dage siden) @ Jens Bruun-Petersen

Niels Krøyer har påpeget fejl i det foregående. Foto 3 viser S 549, som er driftsklar og fyres op af og til til kørsel inden for museets område - udenfor ville kræve et meget stort administrativt arbejde. Maskinens hjulstilling er 2´D 1´ T4. Maskinen er bygget i 1947 til brug i både person- og godstrafik. S 549 trak det sidste planmæssige damptog 24. december 1971 og kom til Bassendean i 1972.
[image]
WAGR S 549 Bassendean 27. november 2022 (JBP)

Så har jeg selv vrøvlet - så her kommer det fjerde billede igen:[image]
Fs 460 var bygget i 1913 som ét af de sidste i en serie på 57 godstogslokomotiver, bygget fra 1902. Maskinen var i drift til 1970, til sidst kun til rangering, og blev overladt til Bassendean i 1972.

[image]
Til sidst igen Es 308 - typen introduceret i 1902 til brug i hurtigtog. Bygget i 1903, kørt 2 millioner km til 1963, overført til Bassendean i 1972.

Så får I ikke mere i dag....
Venlig hilsen
Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere
DSB MO1988

Jernbanebøger

På Sporet Af 2022

På Sporet Af 2022. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak