Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tyske ingeniører foreslår anden løsning under Femern Bælt (Generelt)

af Østjyden, 10/9 2016, 15:08 (2786 dage siden) @ ulca

Der findes især en operatør som vil sætte stor pris, DB Schenker Rail (reelt set den tyske stat), på kunne spare 160 cm og ca 2 timers køretid fra Sverige til Maschen (Europas største rangerbanegård, næste største i verden, lidt syd for Hamburg). Denne operatør er trods den største operatør med jernbanegods her i DK.

Hvad angår person så har tyskerne togsæt som kører til Frankrig og en enkelt gang Lolland (begge anvender samme strøm os) og desuden skulle det kommende ICx (som har omtalt som en "tysk IC4" pga gentagne forsinkelser) være flerstrøms. Og mon dog ikke, at DSB vil sørge for at kunne købe til såvel Sverige som Tyskland.


Det er nu da ikke den store afstand/omvej du sparer, men det er godt nok meget køretid, du sparer i forhold til afstand/omvej.
Så vidt jeg ved, så er der, da vist ikke elektrificeret på Lolland endnu, vel?
Se venligst det markerede i din tekst.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere
DSB EA3010 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak