Tyske ingeniører foreslår anden løsning under Femern Bælt (Generelt)
Der findes især en operatør som vil sætte stor pris, DB Schenker Rail (reelt set den tyske stat), på kunne spare 160 cm og ca 2 timers køretid fra Sverige til Maschen (Europas største rangerbanegård, næste største i verden, lidt syd for Hamburg). Denne operatør er trods den største operatør med jernbanegods her i DK.
Hvad angår person så har tyskerne togsæt som kører til Frankrig og en enkelt gang Lolland (begge anvender samme strøm os) og desuden skulle det kommende ICx (som har omtalt som en "tysk IC4" pga gentagne forsinkelser) være flerstrøms. Og mon dog ikke, at DSB vil sørge for at kunne købe til såvel Sverige som Tyskland.
Det er nu da ikke den store afstand/omvej du sparer, men det er godt nok meget køretid, du sparer i forhold til afstand/omvej.
Så vidt jeg ved, så er der, da vist ikke elektrificeret på Lolland endnu, vel?
Se venligst det markerede i din tekst.