Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB mangler tog (Generelt)

af Scharfenberg, 8/7 2017, 23:19 (2484 dage siden) @ jernbane tosse
redigeret af Scharfenberg, 8/7 2017, 23:30

Her forleden dag skulle jeg hjem fra arbejde fra københavn hjem til Roskilde, og der stod jeg på et intercity tog med stop i Roskilde, toget var propfyldt, og i valby var der nogle der skulle have deres cykler med i cykel vognen, men med de kunn eikke få deres cykler med da det ikke er nok at have en cykle billet når man skal have sin cykle med i intercitytoget, man skal bestille en pladsbillet til sin cykle hvis man skla have den med i et intercitytog, dem der skulle have deres cykler med havde allerede fået deres cykler op ad den stejle trappe, da tog føren spurgte om de havde plads billet til deres cykler, og det havde de selvfølgelig ikke, og de blev bedt om at tage deres cykler ud og tage et regionaltog, det blev de selvfølgelig meget vrede over, og begyndte at brokke sig og skælde den stakkels tog fører ud, hun måtte tilkalde den anden tog fører for at få den ophidsede passagerer ud af toget. Dem der træffer de beslutninger, og laver disse regler kan jo gemme sig bag et skrivebord imens togpersonalet lider under disse skrækkelige vilkår. Og hvis man vil klage kan man jo bare ringe til DSB som ikke tar ens klage alvorligt. Anmeldelse af DSB inde på trustpilot får bund karekter for alle mulige folk som har været ude for hændelser hos DSB

Lige netop det her eksempel viser meget godt, hvorfor nogle kunder - i min optik - bliver uberettiget fortørnede/vrede/frustrerede over deres togrejse. Reglen med at det kræver pladsbillet at medbringe cykel i fjerntogene i sommerperioden er jo netop indført, fordi folk der skal have cyklen med fra København til Odense, Esbjerg, Aarhus osv. kun kan benytte fjerntogene. De kan ikke bare hoppe på et regionaltog. Til gengæld kører der mange - nogle vil sige rigtig mange - regionaltog mellem København og Roskilde, så derfor er det altså rimeligt, at man henvises til regionaltoget, hvor der ikke kræves pladsbillet, og hvor flexrummene også har bedre plads til cykler. IC3 og IR4 har ikke oceaner af plads til cykler - heller ikke selv om flexrummene i netop disse tog er blevet udvidet betragteligt de seneste år. Især i sommerperioden, hvor mange skal på cykelferie, er det derfor nødvendigt at regulere tilstrømningen til fjerntogene. Især hvis der er mange alternative afgange med regionaltog. Bemærk i øvrigt at regionaltogene stort set har samme rejsetid mellem København og Roskilde som IC-togene. Det er faktisk det, der kaldes at tage kunderne alvorligt og vise hensyn til flest muligt.

Når de nye tog kommer, skulle det gerne blive bedre. Men et fjerntog har altså ikke oceaner af plads til cykler, da det trods alt er et fåtal, der vælger at tage cyklen med på en lang togtur.

Derfor synes jeg, at det er nedslående at høre den ufattelige mængde brok fra folk, der tydeligvis ikke har forstået, at reglerne faktisk er til for, at flest muligt kan få en god rejse.

Apropos Trust Pilot er det lige til at lukke op og sk... i. Fx bedømmes også supermarkedskæder - også de mere anseelige - utroligt dårligt. Til gengæld kan du finde brugtvognsforhandlere og ejendomsmæglere, der scorer ufatteligt højt. Virkelig utroværdigt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere

Jernbanebøger

Danmark set fra en togkupe

Danmark set fra en togkupe. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak