Bredt flertal giver grønt lys t/udbud af nye el-tog & vogne (Trafikpolitik)

af Scharfenberg, onsdag 13. juni, 2018, 14:39 (7 dage siden) @ Svend

Det kommer jo ikke helt til at hænge sammen med DSB's planer om at indsætte dem på Næstved-Køge-Nivå linjen.

For der skal vel bruges 6/7 togstammer alene der.
Og så er der jo ikke mange sæt tilbage til Hamborg forbindelsen.

Og så er 8 vogne nok også lidt i overkanten for den nye linje.

.
Nivå? Den plan har ministeren nu skudt ned:
https://www.trm.dk/da/nyheder/2018/kystbane-1106

Ministeren har forståeligt nok brug for at vise handlekraft. Men Kystbanen som lukket løb har vist været undersøgt hvis ikke 117 så 17 gange før. Og lur mig om ikke den nye analyse også kommer frem til, at man ved at lade Kystbanen starte og slutte på enten Østerport eller Kbh. H både vil reducere den samlede kapacitet omkring Østerport og Kbh. H og robustheden i de andre togsystemer til/fra Østerport/Kbh. H. Så får man bare nogle andre pendlere på nakken.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Langelandsbanen

Danske privatbaner

Lokomotivfabrikker

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen