Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-tog fantasi igen - masser af spørgsmål (Trafikpolitik)

af steenth, 16/6 2018, 20:52 (2141 dage siden) @ tgpedersen

Dårlig idé....
Man skal under ingen omstændigheder inddrage S-banen for at løse problemer på fjernbanen.

Næh, så ville København jo ikke længere ligne Berlin og Hamburg...

København er langt væk fra Berlin og Hamborg... København har et langt mere effektiv S-tog end de har med deres S-bahn. Hamborg kigger faktisk på os. Berlin nye togkontrolsystem har faktisk kun en kapacitet på 20 tog i timen.

S-banen er den mest benyttede del af jernbanen i Danmark og er rigeligt belastet i sig selv.

En firesporsløsning der beholder de gamle stationer og ombygger dem der blev bygget til S-banen fra ø-perroner til sideperroner vil have 'S-banen' i siderne som standsende tog og 'fjernbanetog' i midten. Til fjernbanesporene overføres togene til/fra Hillerød. 'S-bane-sporene' vil derfor være mindre belastede end i dag (-6 tog i timen).

Hvordan vil du ombygge stationerne?

Hvordan skal kommer fra østsiden imod Hillerød i Hellerup.

Svanemølle - hvad med Helgoland? Hvordan skal man kunne komme til Farumbanen fra østsiden?

Hovedbanegården.
Hvordan skal depot-spor håndtere - de er delt en fjern og nærbanedel.
Hvordan skal en "langsom" føres igennem hovedbanegården, hvor den skal krydses spor fra Ringsted og Kastrup. Hvis det er i niveau tabes kapacitet.

Dybbølsbro - hvordan skal den station håndters?

Jeg har en måleenhed som hedder antal tog i timen.

Problemet er ikke kapacitet på S-tog - med CBTC er der planer om 36 tog timer i hver retning. Og der er plads mulighed for 39 tog timen.... Problemet er netop på fjerntog.

Og ombygning - hvordan kan det overhovedet håndteres., når fx 6 hovedspor på S-tog tog et par år....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak