Bredt flertal giver grønt lys t/udbud af nye el-tog & vogne (Trafikpolitik)

af Rørvig Station, torsdag 14. juni, 2018, 10:12 (66 dage siden) @ ThomasLarsen

Jeg tænkte nu mere på lille syd.
Her burde 3-4 vogne være rigeligt.

Med den nuværende betjening.
Men det vil vel ændre sig når den nye bane er taget fuldt i brug?
Fra Næstved vil den kortere rejsetid på Lille Syd vel gøre at folk ikke nødvendigvis rejser via Ringsted? (Nogen, der kender de to kommende rejsetider?)
Dels vil forbedringen gøre det mere attraktivt at tage toget fra mellemstationerne i forhold til i dag, hvilket vil styrke i konkurrencen i forhold til bilen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ
Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.
 Læs artiklen 
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen