Bredt flertal giver grønt lys t/udbud af nye el-tog & vogne (Trafikpolitik)

af Jens Hansen, onsdag 13. juni, 2018, 15:25 (67 dage siden) @ andersj

Andet sted på jernbanen.dk kan man se at 1 ic3 togsæt har 150 siddepladser. Hvis togene til Hamborg kører med 2 togsæt, ja så svarer det til 300 pladser.

1 dobbeltdækkervogn kan have op til 120 pladser, hvorfor DSB kan køre med 3 vogne og så stadigvæk tilbyde flere pladser. En enkeltdækkervogn kan vel have 70 - 80 pladser, hvorfor DSB med 4 af disse, ligeledes dækker dagens behov.

Men DSB tænker formentlig i at køre timedrift København - Hamborg (?), hvilket kunne indikere at det er hurtigttoget København -Nykøbing F, som hver time forlænges? Andre nævner at andre operatører også vil kørw på strækningen, så hvordan DSB vil få det til at løbe rundt kunne det være spændende at se (Nykøbing - Hamborg må næppe gives tilskud pga. EU).

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.


 Læs artiklen 
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen