Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nemmere kollektiv trafik! (Generelt)

af Peter Christensen, 20/9 2018, 12:58 (2045 dage siden) @ Henrik Hansen

DSB har en fordel i at projekterer sine problemer over på Banedanmark og Banedanmark har intet ansvar overfor togpassagerne. Måske løsningen er at sammenlægge begge 'firmaer', så den tid man bruge på at bekrige hinanden i stedet kunne bruges på at få togene til at køre til glæde for passagerne. Den nuværende opdeling har spillet fallit, det ser man med al tydelighed omkring f.eks. elektrificering og signal program.

Æh - nu er opdeling af operatør og infrastruktur bestemt af EU "engang midt i 90'erne".
Jeg har noteret mig at en vis Hr. Sass Larsen fra liste A har luftet et ligende synspunkt - muligvis havde han siddet lidt vel længe på Cafe Vanilla i Køge da den tanke blev udtænkt?
Reelt er ønsket om sammenlægning af DSB og BDK næsten det sammen som at bede om en udtrædelse af EU....desværre flugte ingen journalist dét spor ved at stille spørgsmålet "er det da liste As politik at melde Danmark ud af EU"....for det ville være den virkelig nyhed.

Transportministeriet burde være den her holder begge i ørene. Det ser dog efterhånden ud til, at jo mere man slås indbyrdes, jo bedre passer det ind i den politiske agenda, hvor Transportministeren helst ser både Banedanmark og DSB nedlagt, så al trafikken kan komme på landevejen.

Helt enig i at ministeriet har fejlet noget så grusomt mht. at holde DSB og BDK i ørene.
Har jeg en god dag, så hælder jeg til at ministeriets folk blot er dybt inkompetente. Har jeg en sort dag, så hælder jeg mest til, at det passer ministeriet helt fint, at DSB og BDK ødelægger hinanden idet nedlæggelse af begge næppe vil udløse store protester. Det kræver dog laaaaaang tid med ringe service, indkøbsfadæser og alskens andre dårligdomme at blødgøre befolkningen i DK for sådan et synspunkt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie. Pris 380 kr.

Læs mere
DSB MV115 1

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak