Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ren blasfemi (Generelt)

af KimC, 7/8 2012, 21:19 (4282 dage siden) @ Jens MO-Møller

Det var dog et stærkt sprogbrug denne "Fysikeren" benytter sig af. "Tilbagestående komfort"; hvad forventer han af et lokalbanetog; indretning som en 1.kl. vogn mm.? Med de begrænsede hastigheder på lokalbanerne her i landet, kan et Y-tog da sagtens holde en køreplan som de mere moderne tog og SKULLE et Y-tog være 2 minutter længere om at tilbagelægge en strækning, går verden vel ikke under af dèn grund!

Ved okalbaner med behovsstandsning, er det begrænset hvor hurtigt man kan køre, medmidnre man nedlægger alle trinbrætter naturligvis.
Mht til Y togenes komfort har jeg oplevet udenlandske turister der søgte et tovogns lynette tog igennem for at finde 2.kl. afdelingen, de troede det meste var 1.kl.

Men alt bliver jo slidt op på et tidspunkt, eller det begynder at knibe med at kunne skaffe reservedele. Eller måske ændrer behovet sig. Intet godt varer evigt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere
DSB MZ1429

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak