Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Shunt ved Aarhus - Tog ved Ny Ellebjerg (Trafikpolitik)

af Jakob, 31/1 2014, 21:19 (3740 dage siden) @ Poul Andersen

Jaja, men situationen i Århus er ganske anderledes end i København. Hvis der anlægges en shunt i Århus, kommer de tog som benytter shunten, jo ikke til Århus H.

De tog der kører direkte til Lufthavnen i Kastrup kommer heller ikke ind til Centrum, så....


Hvilke tog er det ?

Alle IC 1xx og Lyn kører via København H.

Tidligere har der (vist) været nogle Regionaltog eller IC tog der gjorde dette og det har i hvert fald været nævnt omkring Ny Ellebjergs fremtid at der kunne de der skulle videre med S-tog og Metro stå af mens toget fortsatte til Lufthavnen.


Der var for år tilbage et Re-system der kørte direkte Roskilde - Kastrup og omvendt, men p.g.a. dårlig benyttelse ophørte det igen.

Mvh.
Poul.

Jeg tror ikke der tænkes på de tog der har kørt Direkte Roskilde - Høje Taastrup - Kastrup, men dem der er en vision om i fremtiden kunne køre direkte fra Ny ellebjerg til Amager uden om København H.

Jeg er klar over at der var få passagerer til Re-togene Høje Taastrup - Amager, da de kørte. For nogle år siden kørte IC-(?lyn)-tog samme vej et par uger pga sporarbejde, og jeg var overrasket over hvor langsomt det gik. Måske var det en nød køreplan, så der ikke blev kørt så hurtigt, som man ville kunne, men langsomt var det.

Hvis man en gang vil prøve med direkte tog via Høje Taastrup - Ny Ellebjerg -Amager, Så synes jeg man skal overveje om de kunne fotsætte til Malmø, dermed vil arbejdskraft lettere kunne bevæge sig mellem Malmø og vest-egnen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak