Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Træk kraft DSB litra EB (Generelt)

af kme, 4/12 2018, 17:25 (1970 dage siden) @ bastholm

Vognene skal i givet fald have samme ZWS som DSBs DD vogne (der er de 113 eneste vogne i Verden med dén variant), eller vil styrevognskørslen, trafikinformaitonen og dørstyringen gå fløjten.


De vogne der er tilgængelige på markedet er brugte vogne. De vil under alle omstændigheder skulle genneme en revision og en hvis opgradering af interiør. Mon ikke ZWS i den variant kunne installeres i den forbindelse? Hvis DSB gik i gang i dag, har de et par år til at gøre arbejdet, og det burde kunne lade sig gøre.

Jeg får tandpine hver gang der tales om de nye specifikke Hamborgvogne, for jeg fatter ikke "timing" eller strategi.

Fra København er det håbløst indtil Femern åbner om mindst ti år. Der er ikke engang strøm syd for Puttgarden i dag og det kommer der ikke før Femern. Vil DSB rangere vognene på færgen i Rødby og lade DB dieseltrække i Tyskland?

Fra Aarhus er det samme sag: ingen strøm de næste ti år. Når strømmen endelig kommer, så er infrastrukturen syd for Padborg helt til hest med bumletogshastigheder.

De eneste der kan glæde sig, er SAS og Lufthansa.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak