Ny jernbane i østjylland (Generelt)

af andersj, Nordjylland, søndag 10. februar, 2019, 18:08 (70 dage siden) @ Børge Sundahl

Selvfølgelig fungerer banen mellem Aarhus og Fredericia, ellers ved jeg ikke, hvad der ikke fungerer.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så opgiv den nye bane, blot for at vinde nogle få minutter.
Brug hellere pengene til at få sat nogle el-ledninger op, så hurtigt som muligt og så få sat gang i en Kattegatbro med spor, det er bedre end alt det andet med nye baner båder i Østjylland og på Fyn. Hvis Kattegat forbindelsen bliver til noget, så er muligheden vel for at få aflastet de øvrige strækninger
Nå enhver har jo sine synspunkter
Børge

Først og fremmest så er der skrevet kontrakt på elektrificeringsprojekterne, og masterne kommer så hurtigt som fysisk muligt. Det går faktisk rigtig hurtigt med elektrificeringen når man tænker på alle de forberedende arbejder med broerne.

Det handler jo også i højere grad om at skabe mere kapacitet. De nye baner er bevidst placeret der hvor der er trængselsproblemer. Vestfyn er plaget af regionaltog og godstog, Vejle Fjord er plaget af Vejle station og Hovedgård-Hasselager er plaget af regionaltogene til/fra Silkeborg/Herning. Åbning af stationer i Stilling og Hasselager (skifte til evt. letbane) vil udfordre kapaciteten endnu mere.

Især hvis der skal 2-3 operatører med fjerntog mellem København og Aarhus bliver der for alvor brug for mere kapacitet.

At man ikke ved noget om Kattegat siger jo også meget om de meget kortsigtede infrastrukturplaner for Danmark. Men Timemodellen er stadig relevant for betjening af Odense, Esbjerg og fjerntog mellem Aarhus og Hamburg.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen