Deutsche Bahn og Talgo præsentere nye lokomotivtrukne tog (Generelt)

af andersj, Aalborg, torsdag 14. marts, 2019, 15:52 (481 dage siden) @ bengt

Og DSB er forpligtiget til at sende deres udbud ud i EU-regi - så udseendet er lidt underordnet hvis lokomotivet overholder specs


DSB kan ju göra som DB och NS. NS äger/ägde några ICE-tåg som sköttes av och användes av DB bland annat i Holland. Då lär ingen uphandling behövas.

Problemet er leveringstiden. DSB vil gerne have vognene hurtigere for at kunne begynde at udfase IC4, og derfor har man i første omgang også fravalgt styrevogne.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 
Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing
I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen