Forlængelse af S-tog fra Hillerød (Generelt)

af andersj @, Aalborg, torsdag 12. september, 2019, 13:19 (337 dage siden) @ tgpsen

Det er oppe fra tid til anden. Men helt ærligt skal S-tog så ikke først op på Lokaltogs niveau. Det fungerer og Nordsjælland har godt fungerende lokalbaner hvorfor vejnet og bustrafik i høj grad er neddimensioneret. Nej det giver ikke mening.


Idé: forlæng S-tog til Kagerup og lad Lokalbanen rebroussere i Kagerup.


Men vil det ikke give skift til langt flere passagerer? Der er vel flere nordfra der har Hillerød som destination end Kagerup.

Skift er gift for pendling. Se nedenfor.


Derudover vil det vel også være at skyde gråspurve med kanoner at sende 8 og 16-vogns S-tog nord for Hillerød.


Det vil ændre sig med øget bosætning i Helsinge og Græsted som følge af den hurtigere forbindelse.

Derefter kan man forlænge S-tog til Tisvildeleje og Øresundstog fra Helsingør til Kagerup over Gilleleje.

Her burde jeg så henvise til mit korstog for at omstrømme S-banen til fjernbanestandard.


Jo, men så hedder det enten S-tog hele vejen eller skift i Hillerød. Der er ingen fordele i at skifte i Kagerup.


Direkte tog mellem Græsted og Helsinge.

Det kan vel næppe gøres hurtigere end 390R. 12 minutter fra Græsted Torv til Helsinge.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gastoget
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.


 Læs artiklen 
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.
 Læs artiklen 
Indsend billeder
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen