S-tog på Vestfyn: Ministeren: Glem det (Trafikpolitik)

af Bongo-Anders, tirsdag 05. november, 2019, 08:48 (273 dage siden) @ kme

Nemlig, der er mange, der overser de historiske forudsætninger. Det kan man så læse lidt mere om her (til at begynde med)

https://da.wikipedia.org/wiki/Fingerplanen

I betragtning af Fingerplanens totale fiasko de sidste 30-40 år, der den næppe et eksempel til efterfølgelse.

Fingerplanen er fra centralismens storhedstid i 30'erne og kom aldrig videre. Derfor ser vi vanvidsprojekter som Ørestaden, Nordhavn, Refshaleøen, Lynetteholm og vælter tocifrede milliardbeløb i en metro for at det hele ikke kollapser.

Tænk hvad man kunne fået vest for København i et bælte øst for Roskilde fjord fra ca. Roskilde/Høje Tåstrup og op til Frederiksværk for meget, meget færre penge.

Af de projektekter er det vel kun Lynetteholmen som kan betragtes som et vanvidsprojekt.

Både Ørestaden og den første del af Nordhavnen har udviklet sig efter forventning og på Refshaleøen sidder der bare nogle pensionskasser og venter på at den anden havneforbindelse bliver etableret så deres land bliver noget værd.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Indsend billeder
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen