S-tog på Vestfyn: Ministeren: Glem det (Trafikpolitik)

af mpp, tirsdag 05. november, 2019, 11:21 (8 dage siden) @ Michael Deichmann

Vi har i Danmark også "nærbanetog" og "lokalbaner", så det kan hedde det. Der er altså ingen fast definition på S-tog og mange steder kører de med en anden frekvens eller mønster end 20. minuttersdrift. På samme vis er der mange steder hvor letbaner og sporvogne enten betjener forstæderne (som et s-tog) eller kører under jorden som en egentlig metro. Er definitionen 20. minuttersdrift er Kystbanen vel egentligt også en slags S-tog. Som man siger, kan katten fange mus er farven ligegyldig.

Så hvis man går tilbage til det væsentlige er det vel at sige, at selvfølgeligt skal den frigivne kapacitet over Vestfyn bruges til lokaltog når den kommer til rådighed, og det net bør tænkes sammen med et net for Østjylland. Det kunne så være op til lokalpolitikerne at få lavet en rapport om hvad der er muligt og ansætte en fra S-partiorganisationen til at lobbye for dem (som der blev gjort med det nye Avedøre Holme).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker
Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS næsten monopol på sukkerproduktion.
 Læs artiklen 
DSB J9

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen