Nattog Malmö-Köln .....forslag fra Trafikverket (Generelt)

af mpp, mandag 20. januar, 2020, 22:23 (284 dage siden) @ Niels Bak

Problemet er vel lige nu at det er meget stop-and-go. Der har ikke været nogle, der rigtigt har satset på nattog i de sidste mange år, og derfor er de fleste vogne på enten gamle og slidte eller skal først bygges. Kan man finde nogle vogne kan man også køre et nattog, og så giver det bagefter god mening at købe flere vogne i slipstrømmen af de østrigske vogne.

Skal nattogene virkeligt være et alternativ til fly skal der vel være 1-2 hele tog der sættes på skinnerne hver måned de næste 10 år. Så kan man have både de tidlige og de sene afgange (f.x. både 18, 21 og 23 mod Ruhr fra København) og så har man netop et attraktivt produkt. I 2030 vil man så kigge tilbage og undre sig over, hvorfor vi brugte så meget tid på at snakke og ikke bare gik i gang.

Så vil det i 2030 være muligt at gå videre og se på højhastighedsnattog, så man kan nå længere på en nat. København–Rom kunne vel godt være en mulighed med tunnel under Femarn og Brennerpasset.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen