Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kapacitetsudvidelse ved Ringsted (Generelt)

af My1201, 1/7 2020, 17:59 (1395 dage siden) @ steenth


Hvis man får begge forslag samtidig, som kommer de til arbejde imod hinanden. Begge forslag har fokus på at få et par hurtige spor imellem strækningerne til Slagelse og Køge (spor 4 og 5 med vestlig udfletning og spor 1 og 2 med østlig udfletning) med så lidt krydsende trafik som muligt derudover.


Tillad mig at præcisere: Jeg mener, der burde være en udfletning i begge ender. Ikke nødvendigvis de to konkrete forslag.
/Lasse


Begge forslag klare det meste. Det er mest godstog, som skal ind/ud i Ringsted, som skal krydse andre spor. Og det er kun nogle få gange i løbet af en dag... Og der er også hvis man ændre sporbenyttelse pga. overhandling eller lign.

Så det virkelige spørgsmål er hvor mange spor der er behov for på Ringsted station?
Der bør vel være 1 spor mod vest og 1 mod øst beregnet for gennemkørende højhastighedstog.
Dertil 1 - gerne 2 - spor i hver retning for standsende tog / godstog.
Så min. 6 spor hvoraf de 4 skal have adgang til perron?

Så der skal vel være mulighed for niveau passage på såvel vest som øst siden?

At lave en ny bane nord eller syd for Ringsted er lidt ligesom en stump motorvej.
Det afbryder en masse mindre veje. Det støjer og generer dermed mange mennesker.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne

Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak