Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Kapacitetsudvidelse ved Ringsted (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 2/7 2020, 09:37 (1394 dage siden) @ Svend

Forskellige lokale kræfter gjorde en stor indsats for at en løsning med en niveaufri skæring ikke kunne gennemføres. Jeg tænker især på den vestlige løsning.


[image]


Jeg bliver nødt til at rette lidt på dig.
De lokale kræfter gjorde en stor indsats på at forhindre bygningen af en niveaufri fletning midt i et boligkvarter, men gjorde alt for at lave udfletningen på en mark, hvor hverken bygningen eller brugen vil genere flere en højest nødvendigt.
Du finder ikke ret mange i det lokale miljø, der ikke vil have den østlige løsning, udover Banedanmark.


.
Der var modstand både i øst- og i vestenden af stationen ..... men selvfølgelig mest i vest, hvor der bor flest mennesker (som havde glemt at havde bosat sig tæt på en jernbane).
Men alle får deres vilje, når sporene lægges udenom Ringsted.... som også ender med at blive den bedste løsning.

Det var da en underlig måde at twiste den på.
Der var modstand fra de der ville få en udfletning bygget i deres baghave. Ingen af dem har glemt de bor ved en jernbane. Det bliver de mindet om mange gange i timen. Men at banen nu skulle hæves 8-10 meter, og dermed lægge mere skygge og støj ind over deres bolig, var de ikke glade for. Skolen i nærheden var heller ikke særlig imponeret af at skulle have mange hundrede lastbiler til at krydse en skolevej for henved 600-700 elever, i byggeperioden.
Modstanden i øst kom fra en godsejer, der en gang om året holder en grundlovsgilde.

Hvordan mener du at alle får deres vilje, når der efter din mening skal lægges en jernbane gennem et større industriområde, en bydel, og et beskyttet naturområde? Du behøver ikke svare. Du har din mening, og jeg har min.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak