IC3, signalprogrammet og København-Ringsted (Jernbanen i dag)

af My1202, søndag 25. oktober, 2020, 05:58 (34 dage siden) @ Niels Bak

Forstår stadig ikke logikken, når regionen tilsyneladende tidligere har afvist at få flere tog.

Men under alle omstændigheder så taler vi jo ikke om regionaltogsdriften - den er overgået til NT, og det er sikkert fint med noget lokal opmærksomhed på behov og muligheder. Vi taler om et mindre antal gennemkørende DSB-tog som supplement til NT's drift.

Hvad er der galt med at skifte i Aalborg?
Det må dem fra Nakskov og Maribo gøre i Nykøbing F.
Dem fra Stevns med Østbanen må skifte i Køge og snart også i Roskilde.
Dem i Nykøbing S må skifte i Holbæk.
Kommer man med Sydbanen syd for Ringsted må man skifte i Ringsted eller Køge Nord.

Så masser af rejsende må skifte.
Hvorfor er det værre i Nordjylland?
Og hvad gavn har man af nogle få gennemkørende tog?

Nej lad nu DSB forsøge at få landstrafikken til at fungere og tiltrække kunder fra Aalborg i Nord, Esbjerg i Vest , Padborg og Sønderborg i det sydvestlige.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t
Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.
 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Randers - Hadsund Jernbane

Danske privatbaner

Læs historien om:
Aalborg Privatbaner
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen