Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Regional+? (Generelt)

af anho, 22/3 2021, 11:36 (1131 dage siden) @ Fysikeren

Betegnelser som 'ekspres' eller 'lyn' er nu meget praktiske, ud fra et branding-mæssigt synspunkt.

I Japan er stort set al jernbane jo privatiseret, og dér er både betjeningsmønstre, banestrækninger og materiel brandet. For eksempel har de nyeste Shinkansen-tog et stort N700-Supreme logo trykt på siden på hver anden vogn - men også langsommere Limited Express-tog er både brandet med materiel og linje, som f.eks. E353-togene der kører Azusa- og Kaiji-tog fra Tokyo mod vest. På Shinkansen-banerne har alle tog navne - på Tokaido-Shinkansen er der tale om Nozomi, Hikari og Kodama, med Nozomi værende de hurtigste.

Welcome aboard this Hikari super-express bound for: Shin-Osaka...

Jeg tror oprigtigt at DSB kunne have held til at tiltrække flere kunder hvis de ville indføre flere branding-tiltag af den art. Smæk nogle logoer på togene, og giv alle lyntogslinjerne navne. Nogle af de gamle lyntogsnavne er stadig gangbare, mens andre nok skal erstattes af nye navne. Og så burde de omdøbe det hold-kæft bolsche 'InterCity Lyn Plus' til det mere mundrette 'Superlyn'.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak